12.29.2011

Jul Jul Strålande jul!

Ja, julen strålade verkligen av solsken och definitivt av snöns frånvaro. Vi firade julafton ute i S:t Annas skärgård med mina föräldrar och min bror som hade med sig goa Annie med sin mamma Lena. Mina underbara farföräldrar och min 102-åriga gammelmorfar anlände vid lunchtiden på julafton.

Vi fick uppdraget att laga till revbensspjällen dan före doppardan. De kokades först i buljong, lök och diverse kryddor i ca 1 timme. Under tiden gjorde jag i ordning i riktigt kladdig sötstark marinad av diverse indridigenser som de fick ligga i under natten. De griljerades sedan i någon halvtimme inför serveringen. De blev faktiskt riktigt goda! 








Jag tog mig även an juldukningen... 











Julfirandet inleddes sedan traditionellt med att julgranen kläddes kvällen innan. Skinkan skivades också upp för att kvällens heliga skinkmacka skulle kunna avnjutas. 



















Mycket populära morbror Peter och Annie!







Julafton kommmer i nästa inlägg...
Må väl och god fortsättning :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...